Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.01.2013 17:27 - Позитивното мислене невротизира и прави хората зависими
Автор: waterway Категория: Хоби   
Прочетен: 6278 Коментари: 28 Гласове:
16


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Позитивното мислене невротизира и прави хората зависими

 http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1703032&fb_action_ids=10200105426576574&fb_action_types=og.likes&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582

Д-р Пламен Димитров е председател на УС на Дружеството на психолозите в България от 2001 г. Практикуващ психолог с почти 30-годишен професионален опит. Работи в областта на екзистенциалния анализ, груповата динамика, организационното развитие и социалната промяна.

Интересува се от механизмите, по които хората формират симптомите, каращи ги да страдат. Още през 80-те г. на XX век започва да се занимава със защитните механизми, чрез които успешно се самозаблуждаваме. Един от тях е позитивното мислене, което през последните години се превърна в цялостна концепция и стратегия за живот.  

- Д-р Димитров, с приключването на истерията около края на света започна да набира скорост идеята за новата епоха, за новото начало, свързано с позитивно мислене и духовно прераждане. Хубаво ли е това и какво всъщност означава?

- Движението на новата епоха, което слага акцент само върху позитивното мислене, всъщност травмира сериозно хората и ги експлоатира. Приспива способността им за задълбочен и цялостен анализ на нещата, за връзка с действителността. Това е цяла нова религия, проповядвана от амбициозни гурута. С претенцията, че се базира върху наблюдения, тя избирателно използва и научни изследвания, и религиозни вярвания и манипулира хората. Това е цял индустриален комплекс, бизнес за милиарди в световен мащаб, който се развива с подкрепата на политически, финансови и други кръгове, които имат интерес от примитивизация и инфантилизация на населението.

- Развита ли е тази индустрия у нас?

- Много мощно. Непрекъснато отвсякъде ни се внушава как трябва да мислим положително, което значи селективно. Така се манипулира критичната способност и психологическата гъвкавост на хората да използват целия спектър от опита и преживяванията си и да вземат правилни решения. Това е нужно за онези, които искат да контролират. Пример за такова манипулиране е обучението на фирмените служители.

Вместо да им се предлагат научно обосновани и проверени факти, те масово се водят по семинари, които се базират върху постулати и виждания на някоя известна личност, понякога от световна величина, която често се оказва човек, много богат, произвел хиляди книги, направил много пари от това да окуражава масовото самозаблуждаване на хората, нуждаещи се от фантазията за контрол вместо от дълбочината и разбирането за същината на нещата. Книжарниците ни са пълни със self-help литература, която заимства избирателно неща от научните изследвания, но всъщност единствената й цел е да се продава повече.

Да не говорим за злоупотребите с онкоболни и други страдащи, на които съвременната медицина не може да помогне. Те най-редовно са съветвани, че ако мислят позитивно, ще се разминат с фаталния край. Повярвалите на тези ритуали и практики избирателно подчиняват мисленето си само на този позитивен уклон. Но дори да имат промени в самочувствието, невинаги могат да се похвалят със същинско подобрение в резултатите. Доколкото има ефект, със сигурност той не се дължи на участието им в такива програми, а на по-добрата медицинска намеса, когато е достъпна и възможна.

Това прониква и във фантазиите на политиците,  в начина, по който мислят голяма част от хората, които предизвикаха световната криза. Жертви на това позитивно мислене са всички тези банкери, които създадоха механизмите на тази романтична, но инфантилна идеология. То е в основата и на безкритичната позиция на онези, които трябва да променят нещата, за да се излезе от кризата. България е периферен участък, в който тези течения навлязоха със закъснение и с много вторични дефекти. В световен мащаб тази квазирелигия се разпространява отдавна и причинява повече беди, отколкото ползи.

- Кое всъщност прави позитивното мислене опасно?

- Когато ви се внушава, че избирателно трябва да използвате само положителните емоции и мисли, всъщност се осакатява вашата способност за критичен анализ и автономно действие. Освен това, когато не успее да промени живота си с позитивни мисли, човек изпитва вина, че не практикува достатъчно упорито и не спазва ритуалите, популяризирани от съответния гуру. Така той се инфантилизира и започва да търси причините за неблагополучията си не в реалната действителност, не в сложните взаимовръзки, а в начина си на действие и собственото си мислене.

Такива хора стават лесни за управление, за контрол и манипулация, което е много удобно на корпорациите например, които разчитат така рекламните им послания по-лесно да достигнат до потребителите. Това е нужно и на правителствата, и на финансовата олигархия, на всички тези големи контролиращи господари на света, които имат нужда от това хората да са оптимистични и в същото време зависими.

- Това значи ли, че отричате въобще стремежа на човека към щастие?

- Научните изследвания са категорични, че когато хората са тласкани да се стремят към щастие, те по-често се чувстват нещастни. Предписвайки поредния ритуал, който ги насочва към щастливо мислене, този вид възгледи и идеологии тласкат към едно самообвинително изследване, което ги прави по-скоро зависими, отколкото отговорни за действията и преживяванията си.

Този тип едностранчиво мислене изкривява способността ни за самокритичност, за автентичност, пречи ни да се справяме зряло със собствените си недостатъци и с неизбежните тежки житейски ситуации. С избирателната форма на мислене, а така е във всичките школи, свързани с позитивното мислене на новата епоха, се извършва един невротизиращ процес. Това е невротична компенсаторна самозащита и бягство от действителността, която ги прави по-болни и нещастни, отколкото биха били, ако са в по-цялостен контакт с действителността и чувствата си. Това е индуцирана масова невроза, която е много добра, защото е нужна на някого.

- Доколко са напреднали тези процеси у нас?

- Вижте телевизиите - много повече време се отделя на шоута, програми, които дават поредното предписание за щастие и съветват как да живеем правилно, отколкото програми, с които фактите се проучват в дълбочина. Проникването е много съществено. То е част от медийната фантазия, че има контрол върху обществените процеси. Това се прокрадва и във фантазиите на хората, които вземат решения на корпоративно, на фирмено, на политическо ниво. Дават ни се обещания за светлото бъдеще, градят се невероятни планове, които не стъпват на никакъв критичен анализ на действителните факти и ресурси. Ето, няколко пъти нашият вицепремиер отричаше, че кризата продължава. Изобщо у нас все повече липсва задълбочен анализ на действителността.

- Анализи има, но въпросът е доколко към тях има интерес. Не смятате ли, че и на самите нас все по-често ни се слуша как по-лесно можем да заживеем по-добре?

- И това го има и е част от големия проблем на културата не само у нас. Става дума за съществуването в един свят на пожелателно мислене, който има за цел да самообслужва невротичната ни самозаблуда, че нещата не са такива, каквито са, а такива, каквито ни се иска да бъдат. Според някои от новите модерни практики, ако си повтаряш целите, ако визуализираш представата за това колко богат ще станеш, колко щастлив и здрав си, то само по себе си ще се случи. Това вече е влязло в арсенала и на нашите политици, които, без да осъзнават, са станали проповедници на този тип фантастично инфантилно мислене. Все по-малко или по-селективно се използва науката, за да се вземат решения по важни обществени въпроси.

- Не е ли все пак позитивното мислене начин за приобщаване на хората към обществото, не провокира ли емпатия?

- Точно обратното е. Тласка хората към краен индивидуализъм, към затваряне, себефокусиране и тотална изолация. Колкото повече внушавате на хората, че чрез положително мислене могат да постигнат лично здраве и богатство, толкова по-малко социално ангажирани и по-безразлични стават те към чувствата и преживяванията на другите. Този тип позитивно мислене води само до болест и до невроза, до социални проблеми и влошаване на качеството на отношенията между хората.

- Как да намерим златната среда, за да не бъдем нито инфантилни болни позитивисти, нито мрачни депресари песимисти?

- Нужен е цялостен зрял подход към света и себе си.

Опората е във връзката между вътрешната и външната реалност. Човек трябва добре да си дава сметка за това, което преживява и чувства. А то не е само положително. Има неща, които ядосват, които плашат, които водят до фрустрация и невъзможност за действие. Заедно с това има неща, които вдъхват оптимизъм, надежда, радват. Когато човек е в контакт с вътрешната си реалност, когато знае повече за сенчестите си страни - наясно е например с това, че изпитва гняв или това, че болката му не може да бъде потушена от илюзорни представи, става и по-чувствителен и по-възприемчив за действителността около него. Това прави хората екзистенциално отговорни и им позволява да организират битието си по смислен начин. Смисълът, базиран на връзката с действителността, е това, което ни прави истински и способни да се движим напред.

ПП. Мислете позитивно след като прочетете това по долу...ако можете, разбира се. Успех.
Линкът е случаен и не е реклама.
http://www.24chasa.bg/Rubric.asp?RubricId=1


image
Обичам да слушам
Erik Satie - Gnossienne No.1






Гласувай:
19



Следващ постинг
Предишен постинг

1. djani - Подлежи ли на коментар?
06.01.2013 18:18
Бодряшките изцепки не могат да заблудят никой. Поне мен...
цитирай
2. waterway - 1. djani - Подлежи ли на коментар?
06.01.2013 18:26
djani написа:
Бодряшките изцепки не могат да заблудят никой. Поне мен...


Не, не подлежи на коментар, Джани. Затова се присъединявам.

ПП. ''Бодряшките изцепки не могат да заблудят никой'' - Мислиш ли?
Аз лично чакам минуси (метафорични, мълчаливи или реални е без значение), ако някой прочете, разбира се копи/пейст_поста ми,
щото бая позитивисти забелязвам в блог.бг. :)

Приятна вечер, Джани!

цитирай
3. mt46 - Преди час-два
06.01.2013 18:39
четох това интервю... Има доста истини в него...
цитирай
4. waterway - 3. mt46 - Преди час-два
06.01.2013 19:01
mt46 написа:
четох това интервю... Има доста истини в него...


Здравей, Мт46!
Ами и аз горе долу от толкова време се чудя дали да го постна тук :)
И накрая реших, че са доста повече истините в него...за да не кажа, че е самата истина.

ПП. И...ЧНГ...доколкото си спомням.
цитирай
5. milady - Vse pak po dobre. :))
06.01.2013 21:01
Te na doktorite samo diagnozi I'm sa v glavite. Po dobre ludi optimisti, otkolkoto trezvi, kiseli pessimisti ,Imam dosta dobari gor4iv opit , vyarvai te mi :)))
цитирай
6. waterway - 5. milady - Vse pak po dobre. :))
06.01.2013 21:23
milady написа:
Te na doktorite samo diagnozi I'm sa v glavite. Po dobre ludi optimisti, otkolkoto trezvi, kiseli pessimisti ,Imam dosta dobari gor4iv opit , vyarvai te mi :)))



Я, тази шлюкавица (извинете!) от оптимистите ли е, госпойце? ;-))
цитирай
7. milady - Ade ,spooks
06.01.2013 21:39
Moga I na latinski, ako ste u4ili :))
цитирай
8. waterway - 6. danailvdimitrov - като цяло т.н "позитивно мислене" е продукт на "протестантското мислене"
06.01.2013 21:40
danailvdimitrov написа:
С него е заразен целият Запад. Естествено то води само до масови самоубийства и стлрелби по училища и киносалони.

Как може увредения и грешен във всичко човек да се хили постоянно и да мисли единствено само "позитивно" ? Нима не вижда как пропада във всичко всеки ден?



Не бих политизирала или посягала на нечия религия, Danailvdimitrov, при анализиране по темата. По-скоро комерсиализацията, съчетана с желанието за контрол над личността във всяка житейска сфера, обяснява за мен лично този пропагандаторски хъс към т.нар. позитивно мислене.

А колкото до 'хиленето'...мисля, че уцелихте в десятката. Поздравления за което!
цитирай
9. waterway - 8. milady - Ade ,spooks
06.01.2013 21:53
milady написа:
Moga I na latinski, ako ste u4ili :))


'Aйде да си представим, че да. И к'во?

ПП. Оттук нататък трия без предупреждение. Глупости не понасям органически. Има си блогове и за тях. Преориентирайте се, ако обичате.

цитирай
10. milady - 4ovek ,koito se e vzel Mnogo naserioznoo e.....
06.01.2013 22:39
Pove4eto psihiatri si imat po-pravilo diagnosa ,osobeno v Bg -to. Badete zdravi I se usmixvaite !!
цитирай
11. milady - Wow :))
06.01.2013 22:42
Interesen debat, noo doctora e sku4en.
цитирай
12. milady - Sorry !
06.01.2013 22:44
Ne Sam zabravila rodnata re4, Prosto I pad -a mi ne razbira bg .Mnogo usmvki I prez Novata 2013 !!
цитирай
13. milady - Jalkooo ee..
06.01.2013 22:49
V Bulgaria e glupavo da se usmixnesh, kamo li da se Smeesh Ot Sarce ! Zatova sme na Tozi xal ,Mr's Waterway :))
цитирай
14. waterway - 11. milady - 4ovek ,koito se e vzel Mnogo naserioznoo e.....
06.01.2013 22:55
milady написа:
Pove4eto psihiatri si imat po-pravilo diagnosa ,osobeno v Bg -to. Badete zdravi I se usmixvaite !!


Ами...'усмихнахте ме', както се казва блогово, с познанията Ви по психиатрия и... ...психология. Благодаря за което.
Същият успех и с латинския пожелавам! :-)
цитирай
15. miaa - Моето уважение към д-р Пламен Димитров, към неговите трудове и категоризации.
06.01.2013 23:41
Но ..Не можем да поставяме в рамки, същността на Човека! Тя е толкова сложна и индивидуална..За да не изпадна в клиширана ситуация, искам да припомня, че в природата на човека е заложена вярата, оптимизма и постоянния му стремеж към по- добър живот! Именно хора, които са проявявали тези необикновени качества и са рискували в живота , са променили светът, към по- добро! Историята красноречиво говори за това!
цитирай
16. gladius - От мен един голям вдигнат палец !
06.01.2013 23:49
Това не бих го нарекла "мислене", а по-скоро позитивно внушение оказва доста силен натиск върху психиката, защото образно казано "натъпква" още по-дълбоко не отреагираните негативни емоции.
цитирай
17. bubulino - Не мисля ...
07.01.2013 00:46
Всичко крайно е не вярно! Дори този статия е крайна. Има наистина бизнес, който предлага захарни петлета във формата на 2-3 часа или 2-3 дни надежда, чрез заучени фрази,проповеди, книжки или семинари. Но има и източна мъдрост, която носи своите неопровержими доказателства и как позитивно мислене и начин на живот влияе върху средната продължителност на живота на мъжа и жената в Япония. Как живеещите в Япония, бачкащи най-здраво на Земята, живеят най-дълго на Земята?
цитирай
18. waterway - 16. miaa - Моето уважение към д-р Пламен Димитров, към неговите трудове и категоризации.
07.01.2013 07:41
miaa написа:
Но ..Не можем да поставяме в рамки, същността на Човека! Тя е толкова сложна и индивидуална..За да не изпадна в клиширана ситуация, искам да припомня, че в природата на човека е заложена вярата, оптимизма и постоянния му стремеж към по- добър живот! Именно хора, които са проявявали тези необикновени качества и са рискували в живота , са променили светът, към по- добро! Историята красноречиво говори за това!


Моето уважение към мнението ти, Miaa, по отношение на индивидуалността. И сложността.
Ако може само да добавя - заложените в тях критериите за по-добър живот също са индивидуални...и доста по-сложни, отколкото може би можем да предположим. Както и начините за постигането му. А доколкото забелязвам от доста време - той (по-добрият живот имам предвид) се случва само на някои...Защо ли?

Приятен ден по възможност без рискове пожелавам! :)
цитирай
19. waterway - 17. gladius - От мен един голям вдигнат палец !
07.01.2013 07:46
gladius написа:
Това не бих го нарекла "мислене", а по-скоро позитивно внушение оказва доста силен натиск върху психиката, защото образно казано "натъпква" още по-дълбоко не отреагираните негативни емоции.


Съгласна!
С добавката - хората са различни. Някои не могат явно да понесат потапянето в проблемите и решането им. Това би ги убило...дори и метафорично казано.
И тогава се потапят в света на т.нар. (свръх)позитивно мислене. За да оцелеят...може би. Е, някои успяват...ако им е писано, разбира се. А други...Бог да им е на помощ, както се казва.

Благодаря за изразеното мнение, Gladius.
Приятен ден пожелавам!
цитирай
20. waterway - 18. bubulino - Не мисля ...
07.01.2013 07:52
bubulino написа:
Всичко крайно е не вярно! Дори този статия е крайна. Има наистина бизнес, който предлага захарни петлета във формата на 2-3 часа или 2-3 дни надежда, чрез заучени фрази,проповеди, книжки или семинари. Но има и източна мъдрост, която носи своите неопровержими доказателства и как позитивно мислене и начин на живот влияе върху средната продължителност на живота на мъжа и жената в Япония. Как живеещите в Япония, бачкащи най-здраво на Земята, живеят най-дълго на Земята?


Не е хубаво, че 'не мислите', Bubulino! :-)
( шегувам се...игра с думите е)

Да, прав сте за крайностите. Обаче едно махало в zero point, за да се задвижи, не трябва ли да премине най-напред през крайностите и после да се установи в движение! около zero point?

ПП. И честно казано - аз лично не смятам ''да столЕтим" :-)),
което не ми пречи да бачкам здраво и преди, и сега,
но като чуя думата бизнес...Моля, спестете ми чувството :)

Успешен ден!
цитирай
21. tutankhamon661 - waterway
07.01.2013 09:04

Общо взето, не съм съгласен. Точно обратното е - негативното мислене обърква представите на човека, а за гарнитура носи още куп "бомби със закъснител", които съвсем реално съсипват здравето.

Никой ли не обърна внимание, че въпросният Пламен Димитров прави абсолютно същото като представяното от него за опасно - манипулира, но в обратнaтa посока.

Да забелязваш предимно "черното" - не мога да си представя нещо по-вредно.

Какво съм видял аз?

1. Позитивното мислене води до дълголетие, стига да няма странични фактори, които обаче не отричат положителното му действие. Видял съм го лично и на тази планета няма академик, доцент или професор, който да ме убеди в обратното.

2. Позитивното мислене прави хората по-плодовити във всяко отношение. Съдя включително по себе си - когато съм в добро настроение, идеите буквално ме заливат. В лошо настроение е обратното.

Какво да кажем за следното;

'... Да не говорим за злоупотребите с онкоболни и други страдащи, на които съвременната медицина не може да помогне. Те най-редовно са съветвани, че ако мислят позитивно, ще се разминат с фаталния край ..."

Откровена лъжа! Няма лекар, който да лъже онкоболните, че позитивното мислене лекува рак. Целта е съвсем друга - да подсладят последните им мигове на този свят, а в това, другари, няма нищо лошо. По-добре ли е да прекаpат последните си дни в самосъжаление?

Скоро слушах един човек, който по чудо е още жив - претърпял е токов удар. Лекарите са го отписвали. Благодарение само и единствено на позитивното мислене днес този мъж кипи от енергия. Подобните случаи са безброй - факт.

цитирай
22. milady - Tazi filosofia , i na4in na Jivot
07.01.2013 10:02
He e lesna ..ni nay malko, imate moite pozdravlenia ! Az li4no se "preprogramiram" : :)) Ako moga da vi predloja nay lubes no moite u4iteli : Karllos Castaneda Vadim Zeland ! Mnogo usmvki i ..disciplina po patya :))

Никой ли не обърна внимание, че въпросният Пламен Димитров прави абсолютно същото като представяното от него за опасно - манипулира, но в обратнaтa посока.

Да забелязваш предимно "черното" - не мога да си представя нещо по-вредно.

Какво съм видял аз?

1. Позитивното мислене води до дълголетие, стига да няма странични фактори, които обаче не отричат положителното му действие. Видял съм го лично и на тази планета няма академик, доцент или професор, който да ме убеди в обратното.

2. Позитивното мислене прави хората по-плодовити във всяко отношение. Съдя включително по себе си - когато съм в добро настроение, идеите буквално ме заливат. В лошо настроение е обратното.

Какво да кажем за следното;

'... Да не говорим за злоупотребите с онкоболни и други страдащи, на които съвременната медицина не може да помогне. Те най-редовно са съветвани, че ако мислят позитивно, ще се разминат с фаталния край ..."

Откровена лъжа! Няма лекар, който да лъже онкоболните, че позитивното мислене лекува рак. Целта е съвсем друга - да подсладят последните им мигове на този свят, а в това, другари, няма нищо лошо. По-добре ли е да прекаpат последните си дни в самосъжаление?

Скоро слушах един човек, който по чудо е още жив - претърпял е токов удар. Лекарите са го отписвали. Благодарение само и единствено на позитивното мислене днес този мъж кипи от енергия. Подобните случаи са безброй - факт.

[/quote]
цитирай
23. bubulino - waterway 21
07.01.2013 14:05
Времето е ценен ресурс. Аз лично го ценя. Замислих се, че живота е едно махало. Махало, всеки един от нас е едно махало, само че на Фуко. Искаме - не искаме се клатим от чувствата и емоции, а най-вече от движението на огромните небесни тела, който си правят с нас таратор, толкова вкусен, с една две черупки от орехови ядки вътре ... Толкова по-лесно е човек да прозре собствената си незначителност и да започне да се наслаждава на нея, махайки от плещите си огромни отговорности, така сладко втълпявани ни от деца ... И ако по-малко мислим, а повече чувстваме, може и да преживеем нещо различно, извън собствената си ограниченост. С напред и назад се преминава не само през точката на равновесие, ами и през други точки ... (нищо лично, само игра на думи:)))
цитирай
24. waterway - 22. lightsaber123 - Съгласен съм с човека
07.01.2013 19:42
lightsaber123 написа:
И аз бях залитнал по т.нар. положително мислене и от личен опит съм се убедил в правотата на думите му. Това е измама и не действа. Не и по начина, по който обикновено се показва.

В момента позволявам на мисленето ми да бъде такова, каквото е - на моменти отрицателно, на моменти положително и се чувствам по-добре, по цялостен съм.

цитирай
25. waterway - 23. tutankhamon661 - waterway
07.01.2013 19:42
tutankhamon661 написа:

Общо взето, не съм съгласен. Точно обратното е - негативното мислене обърква представите на човека, а за гарнитура носи още куп "бомби със закъснител", които съвсем реално съсипват здравето.

Никой ли не обърна внимание, че въпросният Пламен Димитров прави абсолютно същото като представяното от него за опасно - манипулира, но в обратнaтa посока.

Да забелязваш предимно "черното" - не мога да си представя нещо по-вредно.

Какво съм видял аз?

1. Позитивното мислене води до дълголетие, стига да няма странични фактори, които обаче не отричат положителното му действие. Видял съм го лично и на тази планета няма академик, доцент или професор, който да ме убеди в обратното.

2. Позитивното мислене прави хората по-плодовити във всяко отношение. Съдя включително по себе си - когато съм в добро настроение, идеите буквално ме заливат. В лошо настроение е обратното.

Какво да кажем за следното;

'... Да не говорим за злоупотребите с онкоболни и други страдащи, на които съвременната медицина не може да помогне. Те най-редовно са съветвани, че ако мислят позитивно, ще се разминат с фаталния край ..."

Откровена лъжа! Няма лекар, който да лъже онкоболните, че позитивното мислене лекува рак. Целта е съвсем друга - да подсладят последните им мигове на този свят, а в това, другари, няма нищо лошо. По-добре ли е да прекаpат последните си дни в самосъжаление?

Скоро слушах един човек, който по чудо е още жив - претърпял е токов удар. Лекарите са го отписвали. Благодарение само и единствено на позитивното мислене днес този мъж кипи от енергия. Подобните случаи са безброй - факт.


цитирай
26. waterway - 24. milady - Tazi filosofia , i na4in na Jivot
07.01.2013 19:43
milady написа:
He e lesna ..ni nay malko, imate moite pozdravlenia ! Az li4no se "preprogramiram" : :)) Ako moga da vi predloja nay lubes no moite u4iteli : Karllos Castaneda Vadim Zeland ! Mnogo usmvki i ..disciplina po patya :))

Никой ли не обърна внимание, че въпросният Пламен Димитров прави абсолютно същото като представяното от него за опасно - манипулира, но в обратнaтa посока.

Да забелязваш предимно "черното" - не мога да си представя нещо по-вредно.

Какво съм видял аз?

1. Позитивното мислене води до дълголетие, стига да няма странични фактори, които обаче не отричат положителното му действие. Видял съм го лично и на тази планета няма академик, доцент или професор, който да ме убеди в обратното.

2. Позитивното мислене прави хората по-плодовити във всяко отношение. Съдя включително по себе си - когато съм в добро настроение, идеите буквално ме заливат. В лошо настроение е обратното.

Какво да кажем за следното;

'... Да не говорим за злоупотребите с онкоболни и други страдащи, на които съвременната медицина не може да помогне. Те най-редовно са съветвани, че ако мислят позитивно, ще се разминат с фаталния край ..."

Откровена лъжа! Няма лекар, който да лъже онкоболните, че позитивното мислене лекува рак. Целта е съвсем друга - да подсладят последните им мигове на този свят, а в това, другари, няма нищо лошо. По-добре ли е да прекаpат последните си дни в самосъжаление?

Скоро слушах един човек, който по чудо е още жив - претърпял е токов удар. Лекарите са го отписвали. Благодарение само и единствено на позитивното мислене днес този мъж кипи от енергия. Подобните случаи са безброй - факт.


[/quote]
цитирай
27. waterway - 25. bubulino - waterway 21
07.01.2013 19:43
bubulino написа:
Времето е ценен ресурс. Аз лично го ценя. Замислих се, че живота е едно махало. Махало, всеки един от нас е едно махало, само че на Фуко. Искаме - не искаме се клатим от чувствата и емоции, а най-вече от движението на огромните небесни тела, който си правят с нас таратор, толкова вкусен, с една две черупки от орехови ядки вътре ... Толкова по-лесно е човек да прозре собствената си незначителност и да започне да се наслаждава на нея, махайки от плещите си огромни отговорности, така сладко втълпявани ни от деца ... И ако по-малко мислим, а повече чувстваме, може и да преживеем нещо различно, извън собствената си ограниченост. С напред и назад се преминава не само през точката на равновесие, ами и през други точки ... (нищо лично, само игра на думи:)))

цитирай
28. waterway - Колеги,
07.01.2013 19:48
благодаря ви за изразените мнения. Не мисля да споря (или убеждавам), защото не считам, че истината се ражда в спора, а в опита. Всеки от нас има различен опит до тук в живота си, поради който е оформил своето мнение. Онова, което мога да обобщя - всичко е Ин/Ян - онази бяла точица в черното и онази черна точица в бялото.
Надявам се, че ме разбирате.

Благодаря ви още веднъж.
Приятна вечер пожелавам!

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: waterway
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2015487
Постинги: 1596
Коментари: 2110
Гласове: 12000
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031